สำนักวิชาพยาบาลศาสตร์ จัดอบรมการใช้หุ่นอัจฉริยะในการจัดการเรียนการสอนโดยสถานการณ์เสมือนจริง (Simulation Based Leraning) ให้แก่คณาจารย์ The School of Nursing organized a training on the use of intelligent manikins in simulation-based learning

Categories: กิจกรรมห้องเสริมศึกษา กิจกรรมสำนักวิชา

วันที่ 30 เมษายน 2568 ถึงวันที่ 1 พฤษภาคม 2568 ณ อาคารปรีคลินิค (M3) ชั้น 5 สำนักวิชาพยาบาลศาสตร์ มหาวิทยาลัยแม่หลวง นำโดยคณะกรรมการห้องเสริมศึกษาและสาธิตทางการพยาบาล จัดอบรมการใช้หุ่นอัจฉริยะในการจัดการเรียนการสอนโดยสถานการณ์เสมือนจริง (Simulation Based Leraning) ดังนี้

1. การใช้หุ่น SIM เด็กคลอดก่อนกำหนด และหุ่น SIM เด็กอายุ 5 ปี

2. การใช้หุ่น SIM MOM

การอบรมดังกล่าวมีวัตถุประสงค์เพื่อ

1. ผู้เข้าอบรมมีความรู้ ความเข้าใจ เกี่ยวกับหลักการจัดการเรียนการสอนโดยใช้สถานการณ์จำลอง (Simulation-Based Learning) อย่างมีประสิทธิภาพ

2. เพื่อให้ผู้เข้าอบรมสามารถใช้หุ่นจำลองอัจฉริยะ (SIM) ได้แก่ หุ่นเด็กคลอดก่อนกำหนด, หุ่นเด็กอายุ 5 ปี และหุ่น SIM MOM ในการสร้างสถานการณ์จำลองทางคลินิกได้อย่างเหมาะสม และมีประสิทธิภาพ

3. เสริมสร้างทักษะการวางแผน ออกแบบ และจัดการสถานการณ์การเรียนการสอนในรูปแบบการจำลองที่เสมือนจริง

4. ผู้เข้าอบรมสามารถประเมินผลการเรียนรู้ของผู้เรียนผ่านกิจกรรม Simulation ได้อย่างเป็นระบบและเหมาะสม

 

From April 30 to May 1, 2025, the School of Nursing, Mae Fah Luang University organized a training workshop on the use of intelligent manikins in simulation-based teaching and learning. The workshop covered the following topics:

  1. The use of the SIM preterm infant manikin and the SIM 5-year-old child manikin

  2. The use of the SIM MOM manikin

Objectives of the Training

  1. To provide participants with knowledge and understanding of the principles of simulation-based learning for effective teaching

  2. To enable participants to appropriately and effectively use intelligent manikins (SIM), including the preterm infant manikin, the 5-year-old child manikin, and the SIM MOM manikin, in creating clinical simulation scenarios

  3. To enhance participants' skills in planning, designing, and managing realistic simulation-based learning activities

  4. To enable participants to systematically and appropriately assess student learning outcomes through simulation-based activities

  • 126